سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

هشدار محققان: هکرها می‌توانند بدون رمز عبور به حساب‌های جی‌میل وارد شوند

  • کد خبر: ۲۰۵۲۸۲
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
هشدار محققان: هکرها می‌توانند بدون رمز عبور به حساب‌های جی‌میل وارد شوند
محققان امنیت سایبری از شناسایی روشی خبر دادند که می‌تواند توسط هکر‌ها برای دسترسیِ بدون رمز عبور به حساب‌های جی‌میل مورد استفاده قرار گیرد؛ تهدیدی که می‌تواند متوجه هر کاربری باشد.

به گزارش شهرآرانیوز - محققان شرکت CloudSEK که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، متوجه شدند که هکر‌ها با استفاده از کوکی‌های گوگل نسبت به نفوذ در حساب‌های جی‌میل کاربران اقدام می‌کنند.

آن‌ها ابتدا بدافزاری را شناسایی کردند که کوکی‌های احراز هویت گوگل را جمع‌آوری می‌کرد. این بدافزار پس از آن که رایانه‌ای را آلوده می‌کند، به اطلاعات ورود به حساب گوگل کروم (Google Chrome) دسترسی پیدا می‌کند و بنابراین آن‌ها را می‌دزدد و رمزگشایی می‌کند. این بدافزار ممکن است، پس از بازیابی اطلاعات و بدون تایید کاربر، کوکی‌هایی را برای احراز هویت یک حساب ایجاد کند.

کوکی (Cookie) یک فایل متنی کم حجم است که توسط وب‌سایت‌ها روی رایانه یا گوشی کاربر ذخیره می‌شود. این فایل توسط مرورگر خوانده می‌شود و در آن اطلاعات قبلی ورود به وب‌سایت‌ها و تنظیمات سفارشی‌شده کاربر ذخیره می‌شود.

گوگل به دنبال حل و فصل شکایت ۵ میلیارد دلاری بابت نقض حریم خصوصی کاربران است
بنابراین چه رمز عبور خود را تغییر داده باشید یا نه، هکر‌ها همچنان می‌توانند از هر رایانه و گوشی هوشمندی یا هر مرورگری به این حساب دسترسی داشته باشند.

وجود چنین روشی برای هک کردن حساب‌های جی‌میل نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۳ لو رفت، زمانی که یک هکر آن را در کانال تلگرام خودش فاش کرد.

البته گوگل همچنان تاکید دارد که این شرکت سیستم امنیتی خود را برای جلوگیری از بروز این نوع مشکلات به طور منظم ارتقاء می‌دهد و بر همین اساس، اقدام‌های لازم برای تامین امنیت حساب‌های در معرض خطر انجام شده، ولی در عین حال، کاربران نیز باید به طور مداوم اقداماتی را برای حذف هر گونه بدافزار از رایانه خود انجام دهند.

گوگل همچنین به کاربران جی‌میل توصیه کرد که و توصیه می‌کنیم مرورگر ایمن ارتقاء‌یافته کروم را نصب کنند تا در برابر فعالیت بدافزار‌ها محافظت شوند.

منبع: یورونیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->